Szanowni Państwo!


Aby zapewnić wysoką jakość świadczonych usług, prosimy o wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych. Przekazane dane wykorzystywane będą w celu personalizacji serwisu, w celach analitycznych, a także dla celów marketingu produktów własnych. Wyjaśniamy, że wyrażenie zgody na przekazanie danych jest dobrowolne. Po wyrażeniu zgody w szczególności mają Państwo prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia danych osobowych, a także wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych. Wyjaśniamy ponadto, że dane te przechowywane są jedynie przez okres niezbędny do dla prawidłowego wykonywania celu, w którym dane te zostały pobrane.

Dla lepiej dostosowanej do Państwa potrzeb personalizacji serwisu, w celach analitycznych, a także dla celów marketingu produktów własnych, prosimy także o wyrażenie zgody na przekazanie danych do zaufanych partnerów. Wyjaśniamy, że podanie zgody jest dobrowolne.

Prosimy ponadto o wyrażenie zgody na przechowywanie informacji lub uzyskiwanie dostępu do informacji już przechowywanej w telekomunikacyjnym urządzeniu końcowym. Wyjaśniamy, że powyższe służy celom marketingu produktów własnych, w celom analitycznym oraz w celom personalizacji serwisu. Mają Państwo prawo dostępu do tych informacji, a także istnieje możliwości określenia warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do tej informacji za pomocą ustawień oprogramowania zainstalowanego w wykorzystywanym przez Państwa telekomunikacyjnym urządzeniu końcowym lub konfiguracji usługi. Informujemy, że wyrażenie zgody jest dobrowolne.

Jednocześnie wyjaśniamy, że szczegółowe informacje o celach przetwarzania danych osobowych, ich odbiorcach, a także inne istotne dla Państwa wiadomości, zawarte są w Polityce Prywatności.




Ranking pożyczek bez konta bankowego

Zazwyczaj, osoba starająca się o chwilówkę, powinna mieć konto w banku. Jednak co zrobić gdy, go nie posiadamy rachunku bankowego?

Konto bankowe – istotny warunek uzyskania kredytu

Składając wniosek o pożyczkę czy chwilówkę, wiadomo, jak ważne są warunki jej uzyskania. W dużej mierze od spełnienia określonych wymagań zależy, czy nasz wniosek zostanie rozpatrzony pozytywnie. Oprócz polskiego obywatelstwa, aktualnego numeru telefonu, wiele firm pożyczkowych prosi o podanie numeru konta bankowego.

Dlaczego firmy życzą sobie numeru konta bankowego?

To źródło informacji o naszej sytuacji finansowej. Dzięki niemu pożyczkodawca może szybko zweryfikować nasze dane osobowe. Bez niego, nie możemy wykonać przelewu weryfikacyjnego. Oprócz tego, znając nasz numer rachunku, pieniądze z pożyczki szybko trafią we właściwe miejsce.

Przyczyny braku konta

Mimo że, żyjemy w XXI w., są osoby, które nie posiadają konta w banku. Z badań NBP na rok 2015 wynika, że aż 23 % polskich obywateli, nie ma rachunku bankowego. Takie osoby nie mogą dokonywać żadnych operacji bankowych w tym m.in. przelewów weryfikacyjnych. Jednym słowem: są wykluczeni finansowo. Wśród nich znajdziemy dopiero wkraczających w dorosłość jak też i emerytów, niepełnosprawnych oraz rencistów.

Z czego wynika taki stan rzeczy?

Zarówno młodych, jak i starszych klientów odstraszają wysokie koszty utrzymania i prowadzenia rachunku bankowego. Dla wielu jest to bariera nie do pokonania. Szczególnie przy dość niskich dochodach. Darmowych lub tanich kont nadal jest zbyt mało w ofertach polskich banków.

Niepełnosprawni – kolejna grupa „wykluczonych finansowo”

Osoby z niepełnosprawnością też mają niełatwo. Pewnym rozwiązaniem dla nich jest bankowość internetowa. Nadal jednak wiele banków wciąż wymaga osobistej wizyty w swojej placówce, w celu założenia rachunku. Wizyta w banku często nie jest dla tych osób łatwa. Muszą liczyć się z różnymi utrudnieniami. Czasem to nieprzystosowanie placówki do potrzeb ich niepełnosprawności. Brak dobrego przygotowania merytorycznego pracowników do obsługi np. klienta głuchoniemego, też robi swoje.  Podobny problem z bankami mają osoby starsze.

Osoby starsze – niestandardowy klient

Z danych NBP wynika, iż do 2013 r. tylko co drugiemu seniorowi przelewano emeryturę lub rentę na rachunek bankowy. Od tego czasu raczej niewiele się zmieniło. Stan taki wynika z kilku przyczyn.

Podobnie jak dla osób z niepełnosprawnością, dotarcie do siedziby banku jest dużym wyzwaniem. Dodatkowo wielu seniorów darzy nieufnością instytucje bankowe. Nie potrafią lub nie chcą się uczyć m.in. obsługi bankomatu. Dla wielu problemem jest zapamiętanie kodu PIN. Seniorzy boją się też, że podczas zakupów zgubią kartę płatniczą lub zostanie im skradziona. Jeśli chodzi o bankowość internetową, niestety, w większości przypadków nie sprawdzi się. Wynika to z faktu, iż wielu starszych osób jest dość mocno przywiązana do tradycyjnych form płatności. Internet dla sporej grupy osób w zaawansowanym wieku to „czarna magia”. Nie każdy emeryt posiada też komputer z łączem internetowym, potrzebnym do obsługi konta online.

Wyjątki od reguły

Nie tylko osoby bez konta starają się o chwilówki bez podawania numeru rachunku. Są też i tacy klienci, którzy mimo posiadania konta nie chcą podawać namiarów swojego rachunku. Wynika to z różnych sytuacji. Czasem konto zostaje zajęte przez komornika. Gdyby pieniądze zostały przelane na rachunek, przejąłby je komornik. Czasem konto dzielimy z jeszcze jedną osobą i nie jesteśmy jego jedynym właścicielem.

Czy brak konta uniemożliwia wzięcie pożyczki?

Niekoniecznie. Nawet wykluczeni finansowo mogą obecnie skorzystać z pożyczki. Instytucje pozabankowe posiadają kilka rozwiązań finansowych dla tego rodzaju klientów. Jednym z nich są tzw. pożyczki w domu. Jest to bardzo wygodna opcja. Szczególnie dla osób, które mają problemy z chodzeniem. m.in. seniorów i niepełnosprawnych. Firm, które specjalizują się w tego typu usługach, jest kilka. Warto wspomnieć, że wśród nich jest m.in. ProvidentProfi Credit czy Ratkomat.pl. Cieszą się one największym zaufaniem wśród dotychczasowych pożyczkobiorców.

Wracając do domowych pożyczek… Aby otrzymać tego rodzaju wsparcie, wystarczy telefoniczne złożenie wniosku. Można go też wypełnić online. Po pozytywnym rozpatrzeniu pozostaje tylko umówienie wizyty z Doradcą Klienta, który dostarczy pieniądze do rąk własnych.

Inne rozwiązania

Jeśli nie chcemy, aby Doradca Klienta przychodził do domu, możemy skorzystać z czeków GIRO. Umożliwiają one odbiór pieniędzy na poczcie. Wystarczy tylko nasz dowód osobisty i czek GIRO ze szczegółami transakcji. W takich usługach specjalizuje się kilka firm pożyczkowych. Wśród nich jest znajdujący się w naszym rankingu Smskredyt (można wnioskować max. do 5000 zł na 30 mc.) oraz Ratkomat.