Szanowni Państwo!


Aby zapewnić wysoką jakość świadczonych usług, prosimy o wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych. Przekazane dane wykorzystywane będą w celu personalizacji serwisu, w celach analitycznych, a także dla celów marketingu produktów własnych. Wyjaśniamy, że wyrażenie zgody na przekazanie danych jest dobrowolne. Po wyrażeniu zgody w szczególności mają Państwo prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia danych osobowych, a także wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych. Wyjaśniamy ponadto, że dane te przechowywane są jedynie przez okres niezbędny do dla prawidłowego wykonywania celu, w którym dane te zostały pobrane.

Dla lepiej dostosowanej do Państwa potrzeb personalizacji serwisu, w celach analitycznych, a także dla celów marketingu produktów własnych, prosimy także o wyrażenie zgody na przekazanie danych do zaufanych partnerów. Wyjaśniamy, że podanie zgody jest dobrowolne.

Prosimy ponadto o wyrażenie zgody na przechowywanie informacji lub uzyskiwanie dostępu do informacji już przechowywanej w telekomunikacyjnym urządzeniu końcowym. Wyjaśniamy, że powyższe służy celom marketingu produktów własnych, w celom analitycznym oraz w celom personalizacji serwisu. Mają Państwo prawo dostępu do tych informacji, a także istnieje możliwości określenia warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do tej informacji za pomocą ustawień oprogramowania zainstalowanego w wykorzystywanym przez Państwa telekomunikacyjnym urządzeniu końcowym lub konfiguracji usługi. Informujemy, że wyrażenie zgody jest dobrowolne.

Jednocześnie wyjaśniamy, że szczegółowe informacje o celach przetwarzania danych osobowych, ich odbiorcach, a także inne istotne dla Państwa wiadomości, zawarte są w Polityce Prywatności.




Ranking firm pożyczkowych na FB

W poniższym rankingu przyjrzeliśmy się działaniom i oraz obecności firm pożyczkowych na Facebooku. Zobacz, jak radzą sobie firmy udzielające pożyczek online w najpopularniejszym serwisie społecznościowym na świecie i dowiedz się, więcej o nowej formie oceniania zdolności kredytowej klienta, czyli Social Scoring! 

Sprawdź:

Social Scoring – co warto o nim wiedzieć?

Czy słyszeliście kiedyś o social scoringu? Usługa pozwala na ocenę pożyczkobiorcy przez firmę pożyczkową za pomocą konta użytkownika na Facebooku. To wszystko w celu przyznania pożyczki bądź nie. Dzięki tej usłudze firma pożyczkowa może ocenić zdolność kredytową osoby starającej się o zaciągnięcie pożyczki ratalnej online lub chwilówki. Social scoring oznacza całkowite przeszukanie profilu użytkownika w celu zdobycia cennych informacji. W ramach tego zostaje utworzony indywidualny profil klienta w bazie firmy. Brane są pod uwagę nie tylko wpisy użytkowników na tablicy facebooka, ale również dodane zdjęcia, komentarze, polubione strony czy grupy, do których dołączamy. Dokładny algorytm jest niejawny. Na podstawie tych wszystkich zebranych informacji, firma sprawdzi naszą wiarygodność kredytową poprzez porównanie nas z innymi gotowymi profilami osób. Social scoring służy przede wszystkim ocenie, czy dana osoba może zaciągnąć pożyczkę ratalną lub chwilówkę w ich firmie.

Zobacz nasze pozostałe rankingi

 

Social Scoring w Polsce

Na chwilę obecną social scoring w Polsce nie jest aż tak popularny. Z biegiem lat, zapewne ta sytuacja się zmieni i coraz więcej firm zacznie korzystać z metody wyszukiwania danych o potencjalnym kliencie. W końcu żyjemy w dobie internetu, a konto na facebooku ma prawie każdy z nas. Dzisiaj drogą elektroniczną możemy załatwić bardzo dużo spraw, począwszy od zamówienia ubrań czy artykułów spożywczych z dostawą do naszego domu, aż po zaciągnięcie pożyczki ratalnej online, bez konieczności wychodzenia do punktu biura stacjonarnego firm pożyczkowych. Chyba wiele czynników zadecydowało, że firmy zaczęły wprowadzać social scoring i właśnie sprawdzać klientów na portalach społecznościowych. Życie prywatne online to już przeszłość, większość informacji na temat innych osób znajdziemy na portalach społecznościowych typu Instagram, Facebook czy LinkedIn. A więc może sami odpowiedzmy sobie na pytanie: czy aby na pewno, kiedykolwiek byliśmy w sieci anonimowi?

Firmy pozabankowe na Facebooku

Sporo firm oferujących pozabankowe pożyczki online założyło swoje konto na facebooku. Serwis ten jest jednym z najbardziej popularnych na całym świecie. Firmom bardzo zależy na tym, aby ich wizerunek był przedstawiony w jak najlepszy sposób. Warto odpowiednio zadbać o profil na portalach społecznościowych, ponieważ można dzięki temu uzyskać sporo nowych klientów. Obecnie możliwe jest nawet zaciągnięcie pożyczki za pośrednictwem messengera. Każdy z profili firm pożyczkowych jest unikalny. Niektóre konta prowadzone są w rzetelny sposób, inne można powiedzieć, iż są nieco zaniedbane marketingowo. Postaraliśmy się przejrzeć wszystkie fanpage chwilówek oraz pożyczek ratalnych online na FB. Poniżej przedstawiamy rankingi firm wraz z krótkim komentarzem. Głównie kierowaliśmy się tym, co publikują poszczególne firmy na swoich profilach. Dodatkowym atutem jest ilość fanów, jednakże nie jest czasami adekwatna do aktywności użytkowników.

Ranking pożyczek ratalnych na FB

Każda firma pożyczkowa chce zaistnieć na rynku. Oczywiście są na to różne sposoby. Jednym z nich jest promowanie swojej marki np. poprzez założenie konta na portalach społecznościowych. Obecnie najbardziej popularnym miejscem, które służy do dzielenia się z innymi użytkownikami różnego rodzaju informacjami, jest Facebook. Wiele z firm oferujących pożyczki ratalne online założyło profile firmowe i prowadzi konto na tym portalu. Jednym firmom wychodzi to bardzo dobrze, innym trochę słabiej. Na profilach firm pożyczkowych możemy znaleźć ciekawe artykuły  z branży finansowej czy np. informacje o aktualnych promocjach. Marketing i promocja firmy jest bardzo istotnym aspektem w branży pożyczek online. Firmy poprzez działania wizerunkowe starają się dotrzeć do bardzo szerokiej gamy odbiorców i zyskać nowych potencjalnych klientów. Niestety niektórzy pożyczkodawcy nadal nie prowadzą odpowiednio swoich profili na portalach społecznościowych, a jest to poniekąd ich wizytówka nie tylko w świecie wirtualnym. Poniżej zaprezentujemy, które firmy dobrze prosperują na facebooku, a co za tym idzie, warto dodać je do obserwowanych, oraz pozostawić zwykłego “lajka”.

 

Pożyczkodawca Max. kwota 1 pożyczki Liczba polubień Co ich wyróżnia? Złóż wniosek
supergrosz 15 000 zł ponad 1300 konkursy, profil prowadzony systematycznie Złóż wniosek
ratkomat 10 000 zł około 500 Systematycznie prowadzony profil, merytoryczne artykuły Złóż wniosek
hapipozyczki 15 000 zł ponad 4600 Konkursy, nagrody, przejrzyście Złóż wniosek
zaplo 10 000 zł ponad 6400 Poradniki, ciekawe artykuły Złóż wniosek

 

Na pierwszy ogień mamy firmy, które zajmują się udzielaniem pożyczek ratalnych online. Jednych z lepiej działających firm, znajdujących się na portach społecznościowych, a dokładniej mających ciekawie prowadzone konto na facebooku są kolejno: SuperGrosz, Ratkomat, Hapipożyczki oraz Zaplo. Zaangażowanie tych firm jest bardzo duże, a posty, jakie możemy tam znaleźć, warte są zaobserwowania. Zajmiemy się opisem 3 najciekawszych firm, posiadających konto na facebooku:

Na pierwszym miejscu znalazła się firma SuperGrosz, która w swojej ofercie posiada pożyczki ratalne od 1000 zł do 15000 zł. Maksymalna spłata zobowiązania wynosi 48 miesięcy. Firma dba o komfort, jak również bezpieczeństwo swoich klientów. Profil na facebooku jest prowadzony starannie i systematycznie. Bardzo często publikowane są różnego rodzaju promocje i konkursy z nagrodami dla klientów SuperGrosza. Możemy zauważyć bardzo duże zaangażowanie ze strony osoby prowadzącej profil firmy na facebooku. Jak dla nas – 3 razy na TAK! Obecnie Super Grosz ma ponad 1300 fanów.

4.11
385 głosów
Pożyczasz 5000 zł Rata 334.9 zł Koszt 12056.4 zł Złóż wniosek Opinie o SuperGrosz

 


Nie mamy wątpliwości co do tego, że kolejnym bardzo dobrze prowadzonym fanpagem jest Ratkomat.pl – uważamy, że strona zrobiona jest w sposób przejrzysty i ciekawy. Artykuły są obszerne, wyczerpujące temat, poruszaja ważne kwestie dotyczące pożyczania, oszczędzania i szeroko pojętej dziedziny finansów. Śledząc fanpage Ratkomat, znajdziemy bardzo przydatne porady od ekspertów branży pożyczkowej. W Ratkomacie klient może starać się o zaciągnięcie aż 10 000 zł, ze spłatą w 24 równych ratach. Co ważne, posty wrzucany są regularnie.Fanpage zdobył już 443 polubienia, ale uważamy, że zasługuje na znacznie więcej! Jak najbardziej polecamy!

ratkomat

Są niestety również firmy, które całkowicie nie dbają o swój wizerunek w social mediach. Nie wspominając nawet o tych, które całkowicie zapomniały zaistnieć w wirtualnym świecie. Sporo firm ma również trudną do wytłumaczenia liczbę polubień swoich fanpagów. Niestety do końca nie dojdziemy, które z nich nieuczciwie zdobyło tak ogromną liczbę obserwujących. Warte zastanowienia są profile z liczbą polubień osiągającą, aż 130 000 osób! Szkoda, że aktywność użytkowników jest znikoma, wręcz nieproporcjonalna do ilości polubień i liczby obserwatorów. Dlatego też, stworzyliśmy listę najlepszych profili firm pożyczkowych na facebooku, nie ze względu na liczbę fanów, a na jakość publikowanych postów.

Ranking chwilówek na FB

Tak samo jak pożyczki ratalne, firmy udzielające chwilówek zakładają profile na portach społecznościowych. Poniżej przedstawiamy firmy wyróżniające się na tle innych.

Pożyczkodawca Max. kwota 1 pożyczki Liczba polubień Co ich wyróżnia? Złóż wniosek
lendon 3000 zł ponad 3 500 Konkursy, ciekawe artykuły Złóż wniosek
vivus 3000 zł ponad 133 000 Mocna identyfikacja wizualna, brand hero, ciekawa treść Złóż wniosek
wonga 1500 zł ponad 360 000 Systematyczne posty Złóż wniosek
6000 zł ponad 2000 Dobrze wygląda wizualnie, systematyczność publikacji Złóż wniosek

 

W chwilówkach również wyodrębniliśmy firmy, które dobrze prowadzą swoje konta na portalach społecznościowych, a mianowicie na facebooku. Kolejno są to firmy: Wonga, Lendon, Vivus oraz SzybkaGotówka. Poniżej prezentujemy 3 najlepsze prowadzone fanpage:

Pierwszą firmą, która prowadzi bardzo ciekawie fanpage na facebooku jest firma Lendon. Na profilu firmy możemy znaleźć ciekawe artykuły oraz konkursy i promocje przygotowane przez pożyczkodawcę. Dodatkowo firma angażuje swoich obserwatorów do wypełniania ankiet czy przez historie osób, którym pomogła pożyczka Lendon. W ofercie firmy znajdziemy chwilówki online do 3000 zł ze spłatą do 45 dni dla nowych klientów oraz do 6000 zł dla stałych klientów. Liczba fanów ciągle rośnie.


Vivus to kolejna firma pożyczek z krótkoterminową spłatą do 30 dni. Maksymalnie jesteśmy w stanie zaciągnąć 7500 zł. Firma wykreowała bardzo ciekawą i charakterystyczną postać, która nazywa się Mr Hajs. Ma on założony specjalny profil i również odpowiada na pytania obserwatorów. Pewnie niejedna osoba kojarzy zielonego ludzika, który zachęca do zaciągnięcia z pożyczki w Vivus. Firma jest bardzo rozpoznawalna, jej reklamy są również emitowane w stacjach telewizyjnych.


Trzecią firmą warto uwagi jest Wonga. Strona firmy prowadzona jest w bardzo staranny, przejrzysty sposób. Regularnie pojawiają się ciekawe artykuły z branży finansowej. 

wonga

 

Facebook – możliwości aplikacji

Chyba wszyscy znamy aplikację, jaką jest facebook? Serwis ten powstał już w 2009 roku. Założony został przez Marca Zuckerberga w 2004 roku w Stanach Zjednoczonych. Polska wersja aplikacji została uruchomiona w maju 2008 roku. Na obecną chwilę jest to najbardziej popularny serwis społecznościowy, jaki kiedykolwiek powstał na świecie. Zakładamy konta żeby pochwalić się nowymi zdjęciami, dołączamy do grup dyskusyjnych, chcemy również zobaczyć co słychać u naszych znajomych. Początkowo, owszem taka była funkcja platformy, a jeszcze wcześniej służyła do wymiany informacji między uczniami szkół średnich i wyższych.

Dzisiaj facebook jest na tyle rozwinięty, że każda z lepiej prosperujących firm nie wyobraża sobie funkcjonowania bez własnego profilu firmowego. Funkcjonalności serwisu jest multum, jednakże skupmy się na tych, które potrzebne są dla firm pożyczkowych.

Firma zakładając konto na facebooku może wypromować swoją markę, ustawiać reklamy płatne, ale również docierać do klientów w sposób organiczny. Parabanki mają możliwość sprawdzenia zdolności kredytowej swoich potencjalnych klientów. Oczywiście na profilach takich firm znajdziemy przekierowania na ciekawe artykuły dotyczące głównie sfery finansowej, informacje o aktualnych promocjach oraz nowinki ze świata.